ATEİZME CEVAP

“YARATICILARIN EN GÜZELİ ALLAH” NE DEMEK?

Yaratıcıların en güzeli olan Allah, ne yücedir. [Müminûn Suresi (23/14]

Ayette Allah yaratıcıların en güzeli olduğunu söylüyor. Bir dakika… Yaratmak Allah’a mahsus değil miydi? Peki yaratıcıların en güzeli nasıl Allah olur?

Makaleme hızlı ve sert bir girişten sonra Kuran’ın bir numaralı mesajının tevhid yani Allah’ın birliği olduğunu söyleyerek devam edelim.

Sizin ilahınız tek bir ilahtır; O’ndan başka ilah yoktur; O, Rahman’dır, Rahim’dir (bağışlayan ve esirgeyendir).  [Bakara Suresi (2/163]

Allah Kuran’da tek ilah olduğunu ve başka ilah olmadığını defalarca vurgular. Fakat Kendi sıfatlarının bazılarının insanlara da verdiği için bu sıfatlarla ilgili ayetlerde Kendi üstünlüğünü belirtir.

Mesela rızık vermek;

Şüphesiz Allah, rızık verenlerin en hayırlısıdır. [Hac Suresi (22/58]

Allah rızık verenlerin en hayırlısıdır. Çünkü rızık vermek Allah’ın insanlarda da tecelli eden özelliklerinden biridir.

Sen merhamet edenlerin en merhametli olanısın.”  [A’raf Suresi (7/151]

Merhamet de Allah’ın insanlarda tecelli eden özelliklerinden biridir.

Peki yaratma eylemi neden Allah’ın insanlarda tecelli eden özelliklerinden biri olmasın? “Yaratmak Allah’a mahsustur” cümlesi hangi ayette geçiyor veya hangi ayetle örtüşüyor? Tabi ki hiçbiriyle…

İnsanların bir müzik eseri, bir heykel, bir resim veya teknolojik olarak geliştirdiği şeyler de aslında bir nevi yaratmadır. Ama tek farkla…

Gökleri ve yeri bir örnek edinmeksizin yaratandır. [En’am Suresi (6/101]

Allah örnek edinmeksizin yaratandır. Bu iki ayetten de Allah’ın yaratma vasfının insanda da bir yere kadar tecelli ettiğini anlıyoruz. Yaratıcıların en güzelinin Allah olduğunun bildirilmesi ve Allah’ın yaratmasının örnek edinmeksizin olduğunun belirtilmesi bu konuyu netleştiriyor.

Konuyla alakalı başka bir ayet de örnek gösterilebilir;

Kıyamet saatinin bilgisi, şüphesiz Allah’ın katındadır. Yağmuru yağdırır; rahimlerde olanı bilir. Hiç kimse, yarın ne kazanacağını bilmez. Hiç kimse de, hangi yerde öleceğini bilmez. Hiç şüphesiz Allah bilendir, haberdârdır. [Lukman Suresi (31/34]

Allah ayette 5 tane bilgiden bahsediyor. Bu 5 bilgiden 3’ünü sadece kendinin bilebileceğini vurgularken 2’si için bu ifadeyi kullanmıyor. Bunlar yağmur ve bebeğin cinsiyeti. Ki ilginçtir ki bu iki bilgi de şu an için insanlar tarafından bilinebiliyor. Burada durup düşünmek gerekiyor. Eğer bu kitap insan sözü olsaydı 1400 sene önce çölde yaşayan biri bu bilgilerin ileride bilinebileceğini tahmin ederek bu ayeti yazamazdı.

Kısaca : Allah pek çok konuda insanda tecelli ettirdiği özelliklerine Kuran’da dikkat çekmesine rağmen insanda tecelli ettirmediği özelliği ilahlıktır. İlahlık haricindeki sıfatlarını dilediği kadar insanlarda tecelli ettirebilir.

Aynen bu örnekte de görüldüğü gibi Kuran zamanlar üstü bir kitaptır ve kıyamete kadar mükemmeliğini koruyacak ve hiçbir gelişme Kuran’a zarar veremediği gibi tam tersi güçlendirecektir.

Ve şunu da unutmamak gerekir. Her konuda insana verilen tecellinin de tek sahibi Allah’tır;

“Oysa sizi de, yapmakta olduklarınızı da Allah yaratmıştır.” [Saffât Suresi (37/96]

 

“YARATICILARIN EN GÜZELİ ALLAH” NE DEMEK?” üzerine 8 yorum

  1. Konu dışı olacak ama vejetaryenlik ve veganlık hakkında ne düşünüyorsunuz ? Böyle birisi aynı zamanda Müslüman olabilir mi ? Hayvanlar üzerinde günümüzde yapılanları doğru buluyor musun ? Mesela soruların sorulduğu İslami bir sayfada hayvanat bahçelerine gitmenin günah yada haram olmadığı yazıyordu buna katılıyor musunuz ?

    1. Vejeteryanlık veya veganlık İslam’a aykırı değildir. Beslenme şekli olarak düşünecek olursak. Ama “hayvanları kesmeyin onları öldürmeyin onların bizden bir farkı yok” denirse bu Kuran’a aykırı olur. Çünkü eğer Allah varsa ve Kuran doğruysa hayvanlar bizim için yaratıldı. Kişinin bunu kabul etmesi gerekir. Ki Kuran’ın delillerine göre Kuran Allah kitabı ve içindekiler de doğru. O zaman sadece hayvanlar değil tüm evren bize hizmet için yaratıldı. Çünkü imtihanda olan biziz hayvanlar değil. Hayvanlara eziyet edilmesi hatalı ama insanlığa hizmet için kullanılabilir. Mesela hastalıkların araştırmasında da hayvanlar kullanılıyor. Hayvanat bahçesine gitmek neden haram olsun zaten. Tam tersi farz bile diyebiliriz. Çünkü Allah hayvanlarda da sizin için ibretler vardır.. diyor. Yani hayvanları incelemek görmek Allah’In emri zaten.

      1. Öncelikle yanıt için teşekkür ederim. Kur’an da tüm hayvanların insanlara hizmet için yaratıldığı yazıyor demek. O zaman ben herhangi bir hayvanı öldürüp kendi ihtiyaçlarım yada eğlencem için kullanabilirim. Mesela hayvanlı sirkler gibi öyle mi ? Hayvanları kafeslere kapatıp doğalarından ayırarak onlara eziyet edilmiş olunmuyor mu ? Onlardan bilgi edinmek isteniyorsa zaten teknoloji artık gelişti buna gerek var mı gerçekten ? Günümüzde artık sağlığımızı bozacak derecede hayvan endüstrisinin dünyaya zarar verdiğini biliyoruz. Bu durumda o endüstriden beslenmek hem sağlığımızı bozuyor hemde çevreye zarar vermiyor mu ? Acaba kölelik konusunda olduğu gibi zaman içinde insanların bunu anlayıp öyle davranmasını istiyor olamaz mı ? Kozmetik kıyafet dahil birçok sektörde mecbur olmasak bile hayvanların öldürülmesi bir hak olarak görülüyor o zaman. Peki onlara bu işlemlerden geçerken yapılan eziyetler öldürülüş şekilleri ?
        Birde ahzab 37 hakkında bir yazınızı göremedim yazmayı düşünüyor musunuz yada kısa bir açıklamanız olur mu buradan olursa memnun olurum. Kaale alıp emek vererek yanıt verdiğiniz için teşekkür ederim.

        1. Bence bu konu için endişeniz şuna benzedi;

          İnsan demir cevherini kullanmayı öğrendi ve bıçağı üretti. Şimdi bu bıçak ile suçsuz bir canlıyı öldürür isen hatalı, buğdayı tarlada biçer isen doğru ve faydalı bir harekette bulunmuş olursun.

          Dünyada öylesine güzel ve doğru tasarlanmış hayvanat bahçeleri var ki sakini olan hayvanlar mutlu, huzurlu ve güven içinde yaşıyorlar.

          Deney malzemesi olarak kullanmaları için aynı durum söz konusu olabilir.

          Şunu da unutmamak gerekir ki hayvansal ürünler için katliam yapanların çoğu Tanrı tanımaz ve inanç beyanlarında yalan söyleyenlerdir.

          Şahsen evrim teorisinin olabilirliğini düşünen bir müslüman olarak, 19. ve 20. yüzyıl dünyasında ki sömürgecilik sisteminin güç aldığı düşünce yapısı da yine Evrim Teorisinin yanlış anlaşılması idi.

  2. Yoktan yaratmak elbetteki Allâh’a mahsustur. Mevlana hazretleri “Allah yerin altına madenleri, insanın kafasının içine de aklı yerlestirmistir. Aklını kullanıp madenleri işlesin kazma, kürek, sapan, kağnı (araba, tren, uçak) yapsın diye. Sonuç itibarıyla; Aklı ve madenleri (malzemeleri) veren Allah olduğu için insanların yaptıkları da Allahın eseridir.

    1. Mahsustur değil de “yaratmak ve emir Onundur” ifadesi var. Ama bu ifadeden sadece bu fiiller Ona aittir manası çıkmıyor. Yani mesela Kuran’da emir sahipleri var. Onlar da emir verebiliyor. Eğer sadece Allaha mahsustur diye anlarsak bu ayetle de çelişir. Yani Allah yaratır ve emreder. Manası daha mantıklı gözüküyor.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir